Hälsotips


Så får DU tid att träna, 4 små tips.

1. Skaffa en träningskompis
Det är alltid skönt att peppa varandra
 och det är svårare att hoppa över ett träningspass om du vet att du har en kompis som väntar på dig.
Plus att det är alltid roligare att dela det med andra.

2. Cykla till jobbet/skolan
Om du inte har så långt till skola/jobb så är det ju värt att cykla ute om det är fint väder än att stå och trängas på en buss, tänk på sommaren när AC inte funkar på bussen och det är fullt med folk som knör så du bara glad att du tog cykeln. Frisk luft och samtidigt träning.
Miljövänligt!

3. Gör små förändrigar
Välj trapperna istället för hissen.
Om du har nära gå en promenad till affären.
Köp dig en stegräknare t.ex så försöker du gå mer steg för varje dag!

4. Lunch träna
Om du väl har en lång lunch och ett gym i närheten så varför inte gå dit istället och bara göra ett pass eller bara vara i gymmet. Om du har tillgång till dusch på din arbets plats kan man ju ta med sig träningskläder och gå en powerwalk.   

Jag tyckte själv det verka svin tråkiigt att börja träna, men jag tränar ju aldrig själv kan ingen kompis så har jag min mamma som jag tränar med och det är faktiskt roligare att träna med någon än att vara själv, men man ska inte vara rädd för att träna själv heller det kan ofta vara skönt med att göra det att stoppa in hörlurarna i öronen sätta på bra musik och vara för sig själv en stund är rätt skönt med plus att vissa tillfällen kan man koncentrera sig bättre :)

Lyckatill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0