MichanGillar


Jag tänkte skriva om en frukt som jag bara älskar och det är avokado.
Jag äter nog MINST 1 avokado om dagen det finns ingen godare smak än det. Avokadon kan användas till många saker till håret,huden,vikten och även minska risken för sjukdomar. Oftas använder folk avokadon till sallader men jag äter den väldigt sällan i sallad jag tar bara och delar på den gräver ur den stora kärnan tar en sked och börjar äta ur skalet haha och när jag var mindra gjorde jag alltid ett litet jack i kärnan och la den i ett glas vatten och om man bytte vatten varje dag i en mktmkt lång period börja det komma ut växter så skulle man plantera den i jorden så skulle det kunna börja växa ett avokado träd :) om ni vill veta så lyckades jag aldrig med det. tyvär :P Avokadon kan vara bra för levern, hjärta och den används ofta inom skönhetsvård.
Den används även vid hudvård. Olja är en av de som lättast tränger in i huden och avokado är rik på näringsämnen som kan vara nyttiga för huden.
Avokadon lindrar även röd och sol irriterad hy.

Ansiktsmasker med avokado för torr hy

Avokado tillsammans med lite olivolja blir en enkel ansiktsmask. Denna passar väl den som har torr hy. Du kan variera masken med några matskedar honung och banan.

För fet hy tillsätts lite citronsaft

Ansiktsmasken görs som tidigare men om ägg används sätts hela ägget till istället för bara äggulan. Dessutom sätter man till lite citronsaft. Vindruvor kan också mosas i.

Jag kommer aldrig sluta äta avokado :D




 


Kommentarer
Postat av: ella

hihi jag typ hatar avokado... men man gillar ju olika saker :D ska vi börja följa varandras blogg?

2010-03-10 @ 07:17:35
URL: http://elinaaz.blogg.se/
Postat av: Svar

Nej det är ju jätte gott :) ja det kan vi vell göra :)

2010-03-10 @ 16:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0